Generating Question-Answer Hierarchies Genereer Vrag- Antwoord Hierarchies Generating Question-Answer Hierarchies إنشاء تسلسل هرمي للأسئلة والأجوبة Soru-cavab hiyariyalarını yaradıla bilÉ™r Генериране на йерархии въпроси и отговори প্রশ্ন- উত্তরের উত্তর তৈরি করা হচ্ছে དྲི་བ་དང་ལན་གསལ་རྗེས་གཞུང་གི་སྒྲིག་འགོད་གསར་བཟོ་བཞིན་པ Pravljenje hijerarija odgovora na pitanje Generant Hierarquies de Responses a Preguntes Generování hierarchie otázek a odpovědí Genererer spørgsmål- svar hierarkier Frage-Antwort-Hierarchien generieren Δημιουργία ιεραρχίας ερωτήσεων-απαντήσεων Generar jerarquías de preguntas y respuestas Küsimuste ja vastuste hierarhiate loomine ایجاد مجموعههای سوال- پاسخ Kysymys- ja vastaushierarkioiden luominen Génération de hiérarchies questions-réponses Ordlathas Ceisteanna-Freagra a Ghiniúint KCharselect unicode block name יצירת היררכיות של תשובות לשאלות प्रश्न-उत्तर पदानुक्रम जनरेट करना Generiranje hijerarija odgovora na pitanje Kérdések-válasz hierarchiák generálása Հարցերի և պատասխանների հեերարխիկներ ստեղծելը Membuat Hierarki Pertanyaan-Jawaban Generare gerarchie domande-risposte 質問-回答階層の生成 Jejaring question-responsstructural navigation კითხვა- პასუხის ჰიერარიების შექმნა Сұрақ- жауап иерархияларын құру 문답 차원 구조 생성 Generating Question-Answer Hierarchies Генерирам хиерархии за одговори на прашања Generating Question-Answer Hierarchies асуулт-хариулт дүрсийг бүтээж байна. Generating Question-Answer Hierarchies Il-Ġenerazzjoni ta’ Ġerarkijiet ta’ Tweġibiet għal Mistoqsijiet Vraag-antwoordhiërarchieën genereren Lagar spørsmål- svar- hierarki Generowanie hierarchii pytań i odpowiedzi Gerando hierarquias de perguntas e respostas Generarea ierarhiilor întrebări și răspunsuri Формирование иерархии вопросов и ответов ප්රශ්න- ප්රතිච්චිත අධ්යාවක් නිර්මාණය කරනවා Ustvarjanje hierarhij vprašanj in odgovorov Generating Questions-Answers Hierarchies Gjenerimi i Hierarkive për Përgjigjet e Pyetjeve Napravljanje hijerarhija za pitanje-odgovor Skapa fråge- och svarshierarkier Kutengeneza swali-Jibu கேள்வி- பதில் தலைவர்களை உருவாக்குகிறது Sora-jogabat hijerikleri döredilýär سوال-جواب حکومت پیدا کی جاتی ہے Name Tạo các câu hỏi-trả lời 生成问答层次结构
Abstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981 ; Hakkarainen and Sintonen, 2002). This pedagogical perspective motivates a new way of representing documents. In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. Users can click on high-level questions (e.g., Why did Frodo leave the Fellowship?) to reveal related but more specific questions (e.g., Who did Frodo leave with?). Using a question taxonomy loosely based on Lehnert (1978), we classify questions in existing reading comprehension datasets as either GENERAL or SPECIFIC. We then use these labels as input to a pipelined system centered around a conditional neural language model. We extensively evaluate the quality of the generated QA hierarchies through crowdsourced experiments and report strong empirical results.Abstract
Die proses van kennis verskaffing kan aangesien word as 'n vraag-antwoord speletjie tussen 'n studente en 'n onderwyser waarin die studente tipies begin deur breë, oopgemaakte vrae te vra voor afdruk in spesifieke (Hintikka, 1981; Hakkarainen en Sintonen, 2002). Hierdie pedagogiese perspektief motiveer 'n nuwe manier om dokumente te verteenwoordig. In hierdie papier, ons voorsien SQUASH (spesifiseerde Vrag- Antwoord Hierarchies), ' n novel en uitgelykende teks generasie taak wat omskakel 'n invoer dokument in 'n hierarkie van vraag- antwoord paar. Gebruikers kan kliek op hoë vlak vrae (bv. "Waarom het Frodo die Fellowship verlaat?") om verwante maar meer spesifieke vrae te vertel (bv. "Wie het Frodo met?"). Gebruik ons 'n vraag taksonomie vry gebaseer op Lehnert (1978), klassifiseer ons vrae in bestaande lees verstaan datastelle as of GENERAL of SPECIFIC . Ons gebruik dan hierdie etikette as invoer na 'n pypline stelsel sentreer rondom 'n voorwaardige neurale taal model. Ons uitbreidig evalueer die kwaliteit van die genereerde QA hierarhiewe deur verskeie eksperimente en rapporteer sterk empiriese resultate.Abstract
የእውቀት ግንኙነት በተማሪ እና አስተማሪ መካከል የመጠያቂውን መልስ መስጠት ይታያል፡፡ ተማሪው በተለየ ጥያቄ ከመጠየቅ በፊት ሰፊ የተከፈተ ጥያቄዎችን ለመጠየቅ ይጀምራል፡፡ ይህ ትምህርት ዓይነት ሰነዱን ለማሳየት አዲስ መንገድ ያሳስፋል፡፡ በዚህ ገጾች ውስጥ SQUASH (የተለየ ጥያቄ-መልስ አቀማመጥ)፣ የመረጃ እና የጽሑፍ ትውልድ ትውልድ ሥራ የሚለውጥ የጥያቄ ሰነዱን ወደ ጥያቄ መልስ አዲስ አዲስ ማህበረሰብ እናቀርባለን፡፡ ተጠቃሚዎች ከፍተኛ ደረጃዎች ላይ ጥያቄዎችን መጫወት ይችላሉ (ምሳሌ, "ፍሮዶ ለምን እርስ በርሳቸው ተወው?") የተጠቃሚ ነገር ግን የተለየ ጥያቄዎችን ለማስታወቅ (ምሳሌ, "ፍሮዶ የፈቀደ ማን ነው?") በሊኖርት (1978) በተገኘ የጥያቄ ጥያቄን በመጠቀም፣ የአሁኑ የጥያቄ ጥያቄ ወይም GENERAL ወይም SPECIFIC ጥያቄዎችን በመቀላቀል እናስተያየዋለን፡፡ ከዚያም በኋላ እነዚህን ምልክቶችን በክፍለ አካባቢ ቋንቋ ምሳሌ ውስጥ ለመቆጣጠር ሲሆን እናስቀምጣለን፡፡ የQA አዳራሲዎች ውሃትን በብዛት እናሳውቃለን፡፡Abstract
يمكن النظر إلى عملية اكتساب المعرفة على أنها لعبة أسئلة وأجوبة بين الطالب والمعلم والتي يبدأ فيها الطالب عادةً بطرح أسئلة واسعة مفتوحة النهاية قبل التعمق في التفاصيل (Hintikka، 1981؛ Hakkarainen and Sintonen، 2002) . يحفز هذا المنظور التربوي طريقة جديدة لتمثيل المستندات. في هذه الورقة ، نقدم SQUASH (التسلسل الهرمي للأسئلة والإجابات الخاضعة للرقابة) ، وهي مهمة إنشاء نص جديدة وصعبة تقوم بتحويل مستند الإدخال إلى تسلسل هرمي من أزواج الأسئلة والإجابات. يمكن للمستخدمين النقر فوق الأسئلة عالية المستوى (على سبيل المثال ، "لماذا ترك Frodo الزمالة؟") للكشف عن أسئلة ذات صلة ولكن أكثر تحديدًا (على سبيل المثال ، "مع من غادر Frodo؟"). باستخدام تصنيف الأسئلة الذي يعتمد بشكل فضفاض على Lehnert (1978) ، نقوم بتصنيف الأسئلة الموجودة في مجموعات بيانات فهم القراءة الموجودة على أنها إما عامة أو محددة. بعد ذلك ، نستخدم هذه الملصقات كمدخلات إلى نظام مبني على خطوط الأنابيب يتمحور حول نموذج اللغة العصبية الشرطي. نقوم بتقييم جودة التسلسلات الهرمية لضمان الجودة التي تم إنشاؤها على نطاق واسع من خلال تجارب التعهيد الجماعي والإبلاغ عن نتائج تجريبية قوية.Abstract
Bilim alması prosesi tələbə ilə müəllimin arasında sual-cavab oyunu olaraq görünər. Bu tələbə çox geniş, a çıq-açıq sual soruşmaqdan əvvəl müəyyən edilməmişdir (Hintikka, 1981; Hakkarainen və Sintonen, 2002). Bu pedagojik perspektiv belələri göstərmək üçün yeni bir yol təşkil edir. Bu kağıtda, biz SQUASH'u (özlərinə müdafiə edilmiş sual-cavab hiyarələri) göstərdik, bir roman və çətin mətn nəsili işləri sorğu-cavab çiftlərinin hierarhiyasına çevirir. İstifadəçilər yüksək səviyyə suallarına tıklayabilir (məsələn "Frodo niyə Ortaqlığı tərk edir?"). 1978-ci Lehnert tərəfindən təklif edilən bir sual taxonomiyə istifadə edirək, həqiqətən də, bir-birimiz GENERAL və ya SPECIFIC kimi məlumatları oxuyan məlumatlarda dəyişdiririk . Sonra bu etiketləri müxtəlif nöral dil modelinin ətrafında mərkəzli bir pipeline sisteminə istifadə edirik. Biz QA hiyerarhiyalarının qiymətini qüvvətli təcrübələr vasitəsilə müəyyən edirik və möhkəm empirik sonuçlarını rapor edirik.Abstract
Процесът на придобиване на знания може да се разглежда като игра на въпрос-отговор между ученик и учител, в която ученикът обикновено започва с задаване на широки, отворени въпроси, преди да се задълбочи в спецификата (Хинтика, 1981; Хакарайнен и Синтонен, 2002). Тази педагогическа перспектива мотивира нов начин на представяне на документи. В тази статия представяме нова и предизвикателна задача за генериране на текст, която преобразува входен документ в йерархия от двойки въпроси-отговори. Потребителите могат да кликнат върху въпроси от високо ниво (напр. "Защо Фродо напусна стипендията?"), за да разкрият свързани, но по-конкретни въпроси (напр. "С кого си тръгна Фродо?"). Използвайки таксономия на въпроси, слабо базирана на Ленерт (1978), ние класифицираме въпросите в съществуващите набори от данни за разбиране на четенето като ОБЩИ или СПЕЦИФИЧНИ. След това използваме тези етикети като вход към тръбопроводна система, центрирана около условен невронен език модел. Ние обстойно оценяваме качеството на генерираните йерархии за осигуряване на качеството чрез групови експерименти и отчитаме силни емпирични резултати.Abstract
জ্ঞান পাওয়ার প্রক্রিয়া একটি ছাত্র এবং একজন শিক্ষকের মধ্যে প্রশ্নের উত্তর গেম হিসেবে দেখতে পারে যেখানে ছাত্র সাধারণত ব্যাপক, উন্মুক্ত প্রশ্ন জিজ্ঞেস করার আগে শুরু করে (হিন এই শিক্ষাগত দৃষ্টিভঙ্গি নথিগুলোকে প্রতিনিধিত্ব করার একটি নতুন উপায় উদ্দেশ্য দিয়েছে। এই কাগজটিতে আমরা SQUASH (বিশেষ প্রশ্ন-নিয়ন্ত্রিত প্রশ্ন-উত্তরের উত্তর), একটি উপন্যাস এবং চ্যালেঞ্জারী টেক্সট প্রজন্মের কাজ, যা একটি ইনপুট নথি প্রশ্ন-উত্ ব্যবহারকারীরা উচ্চপর্যায়ে প্রশ্নের উপর ক্লিক করতে পারে (উদাহরণস্বরূপ, 'ফ্রোডো কেন ফ্যালোশিপ ছেড়ে গেছে?') যাতে সংশ্লিষ্ট প্রশ্ন প্রকাশ করা যা লেহনার্ট (১৯৭৮) ভিত্তিক একটি প্রশ্নের ক্ষেত্র ব্যবহার করে আমরা বিভাগে প্রশ্ন ব্যবহার করি বিদ্যমান পাঠ করা সম্পূর্ণ তথ্যের সংক্রান্ত ত তারপর আমরা এই লেবেল ব্যবহার করি একটি নিউরেল ভাষার মডেলের চারপাশে একটি পিপেলিং সিস্টেমের কেন্দ্রে যাচ্ছি। আমরা ব্যাপক পরীক্ষার মাধ্যমে উৎপাদন করা কিউএ হিয়েরার্চির মানের মান পরিমাণের মাধ্যমে মূল্যায়ন করি এবং শক্তিশালী সামরিক ফলাAbstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). དབུས་གཞུང་གི་མཐོང་སྣང་འདིས་ཡིག་ཆ་གསར་བ་ལ་རྐྱེན་བཟོ་བྱེད་ཀྱི་ཡོད། In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. སྤྱོད་མཁན་གྱི་མིང་ཚོས་མཐོ་རིམ་མཐོང་བའི་དྲི་ཚིག་ལ་གཅིག་རྡེབ་བྱས་ཆོག Lehnert(1978)དང་གཞུང་སྤྱད་པའི་དྲི་ཚིག་གི་taxonomy་ཞིག་བྱས་པ་ལས་ང་ཚོས་གནས་ཡུལ་ལྟ་ཀློག་པའི་གནས་ཚུལ་གྲངས་སྒྲིག We then use these labels as input to a pipelined system centered around a conditional neural language model. ང་ཚོས་རྒྱ་ནག་གི་དབུས་གཞུང་གི་བཟོ་བསྐྱེད་པའི་གྲངས་སྒྲིག་འཛིན་གྱི་གནས་ཚུལ་ལྡན་མང་པོ་ཞིག་བྱེད་པ་དང་གནད་སྙན་Abstract
Proces prikupljanja znanja može se smatrati kao utakmica odgovora na pitanje između učenika i učitelja u kojoj se učenik obično počinje postavljajući široka, otvorena pitanja prije sušenja u specifike (Hintikka, 1981; Hakkarainen i Sintonen, 2002). Ova pedagogička perspektiva motivira novi način predstavljanja dokumenta. U ovom papiru predstavljamo SQUASH (hijerarhiju ispitivanja i odgovora na specifičnost), zadatak za generaciju teksta koji pretvara ulazni dokument u hijerarhiju par odgovora na pitanje. Korisnici mogu kliknuti na pitanja visokog nivoa (npr. „Zašto je Frodo napustio društvo?) kako bi otkrili povezane, ali specifičnije pitanja (npr. „S kim je Frodo otišao?"). Koristeći taksonomiju pitanja slobodno na osnovu Lehnert ( 1978 ) , klasifikiramo pitanja u postojećim razumijevanjima podataka o razumijevanju čitanja kao GENERAL ili SPECIFIC . Onda koristimo te etikete kao ulaz u kanalizirani sistem usredotočen oko uvjetnog neuralnog jezika. Mi široko procjenjujemo kvalitet proizvedenih hijerarhija QA kroz crowdsourced eksperiment i prijavimo jake empiričke rezultate.Abstract
El procés d'adquisició del coneixement pot ser vist com un joc de resposta a preguntes entre un estudiant i un professor en el qual l'estudiant normalment comença fent preguntes amples i obertes abans de perforar-se en específics (Hintikka, 1981; Hakkarainen i Sintonen, 2002). This pedagogical perspective motivates a new way of representing documents. En aquest article, presentem SQUASH (Hierarquies de respostes a preguntes controlades per especificitat), una tasca nova i desafiadora de generació de text que converteix un document d'entrada en una jerarquia de parells de respostes a preguntes. Els usuaris poden clicar en preguntes de alt nivell (per exemple, 'Per què Frodo va deixar la beca?') per revelar preguntes relacionades però més específiques (per exemple, 'Amb qui va marxar Frodo?'). Utilitzant una taxonomia de preguntes basada en Lehnert (1978), classifiquem preguntes en conjunts de dades de comprensió de lectura existents com a GENERAL o SPECIFIC . Després utilitzem aquestes etiquetes com entrada a un sistema tubulat centrat al voltant d'un model de llenguatge neural condicional. We extensively evaluate the quality of the generated QA hierarchies through crowdsourced experiments and report strong empirical results.Abstract
Proces získávání znalostí může být považován za otázkovou hru mezi studentem a učitelem, ve které student obvykle začíná klást široké, otevřené otázky před vrtáním do specifik (Hintikka, 1981; Hakkarainen a Sintonen, 2002). Tato pedagogická perspektiva motivuje nový způsob reprezentace dokumentů. V tomto článku představujeme SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), nový a náročný úkol generování textu, který převádí vstupní dokument do hierarchie párů otázek-odpovědi. Uživatelé mohou kliknout na otázky na vysoké úrovni (např. "Proč Frodo opustil Společenstvo?" a odhalit související, ale konkrétnější otázky (např. "S kým Frodo odešel?"). Pomocí taxonomie otázek volně založené na Lehnertovi (1978) klasifikujeme otázky ve stávajících datových sadách porozumění čtení jako OBECNÉ nebo SPECIFICKÉ. Tyto štítky pak používáme jako vstup do systému, který je soustředěn kolem modelu podmíněného neuronového jazyka. Důkladně hodnotíme kvalitu generovaných hierarchie QA prostřednictvím crowdsourcingových experimentů a vykazujeme silné empirické výsledky.Abstract
Processen med videnserhvervelse kan ses som et spørgsmål-svar spil mellem en studerende og en lærer, hvor den studerende typisk starter med at stille brede, åbne spørgsmål, før den borer ned i detaljer (Hintikka, 1981; Hakkarainen og Sintonen, 2002). Dette pædagogiske perspektiv motiverer en ny måde at repræsentere dokumenter på. I denne artikel præsenterer vi SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), en ny og udfordrende tekstgenereringsopgave, der konverterer et inputdokument til et hierarki af spørgsmål-svar par. Brugere kan klikke på spørgsmål på højt niveau (f.eks. "Hvorfor forlod Frodo Fellowship?") for at afsløre relaterede, men mere specifikke spørgsmål (f.eks. "Hvem forlod Frodo?" Ved hjælp af en spørgsmålstaksonomi, der løst er baseret på Lehnert (1978), klassificerer vi spørgsmål i eksisterende læseforståelsesdata som enten GENEREL eller SPECIFIK . Vi bruger derefter disse etiketter som input til et pipelined system centreret omkring en betinget neural sprogmodel. Vi evaluerer grundigt kvaliteten af de genererede QA hierarkier gennem crowdsourcerede eksperimenter og rapporterer stærke empiriske resultater.Abstract
Der Prozess des Wissenserwerbs kann als ein Frage-Antwort-Spiel zwischen einem Schüler und einem Lehrer betrachtet werden, in dem der Schüler typischerweise anfängt, breite, offene Fragen zu stellen, bevor er sich in Spezifika vertieft (Hintikka, 1981; Hakkarainen und Sintonen, 2002). Diese pädagogische Perspektive motiviert eine neue Art der Darstellung von Dokumenten. In diesem Beitrag stellen wir SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies) vor, eine neuartige und herausfordernde Textgenerierungsaufgabe, die ein Eingabedokument in eine Hierarchie von Frage-Antwort-Paaren umwandelt. Benutzer können auf hochrangige Fragen klicken (z.B. "Warum hat Frodo das Fellowship verlassen?"), um verwandte, aber spezifischere Fragen aufzudecken (z.B. "Mit wem ist Frodo gegangen?"). Mit Hilfe einer Fragentaxonomie, die lose auf Lehnert (1978) basiert, klassifizieren wir Fragen in bestehenden Leseverständnisdatensätzen entweder als ALLGEMEINE oder SPEZIFISCHE. Wir verwenden diese Labels dann als Eingabe für ein Pipelinesystem, das um ein konditionales neuronales Sprachmodell zentriert ist. Wir bewerten die Qualität der generierten QA-Hierarchien umfassend durch Crowdsourcing-Experimente und berichten über starke empirische Ergebnisse.Abstract
Η διαδικασία απόκτησης γνώσεων μπορεί να θεωρηθεί ως ένα παιχνίδι ερωτήσεων-απαντήσεων μεταξύ ενός μαθητή και ενός δασκάλου στο οποίο ο μαθητής συνήθως ξεκινάει κάνοντας ευρείες, ανοιχτές ερωτήσεις πριν τρυπήσει κάτω στις λεπτομέρειες (Χίντικα, 1981, Hakkarainen και Sintonen, 2002). Αυτή η παιδαγωγική προοπτική κινητοποιεί έναν νέο τρόπο αναπαράστασης εγγράφων. Σε αυτή την εργασία, παρουσιάζουμε μια νέα και προκλητική εργασία δημιουργίας κειμένου που μετατρέπει ένα έγγραφο εισόδου σε ιεραρχία ζευγαριών ερωτήσεων-απαντήσεων. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ σε ερωτήσεις υψηλού επιπέδου (π.χ. "Γιατί έφυγε ο Φρόντο από την Κοινότητα;" για να αποκαλύψουν σχετικές αλλά πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις (π.χ. "Με ποιον έφυγε ο Φρόντο;"). Χρησιμοποιώντας μια ταξινόμηση ερωτήσεων που βασίζεται χαλαρά στο Λένερτ (1978), ταξινομούμε τις ερωτήσεις σε υπάρχοντα σύνολα δεδομένων κατανόησης ανάγνωσης ως ΓΕΝΙΚΕΣ ή ΕΙΔΙΚΕΣ. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε αυτές τις ετικέτες ως εισαγωγή σε ένα σύστημα σωληνώσεων που επικεντρώνεται γύρω από ένα υπό όρους μοντέλο νευρωνικής γλώσσας. Αξιολογούμε εκτενώς την ποιότητα των ιεραρχίων που δημιουργούνται μέσω πειραμάτων και αναφέρουμε ισχυρά εμπειρικά αποτελέσματα.Abstract
El proceso de adquisición de conocimientos puede verse como un juego de preguntas y respuestas entre un estudiante y un profesor en el que el estudiante normalmente comienza haciendo preguntas amplias y abiertas antes de profundizar en detalles específicos (Hintikka, 1981; Hakkarainen y Sintonen, 2002). Esta perspectiva pedagógica motiva una nueva forma de representar los documentos. En este artículo, presentamos SQUASH (jerarquías de preguntas y respuestas controladas por especificidad), una tarea de generación de texto novedosa y desafiante que convierte un documento de entrada en una jerarquía de pares de preguntas y respuestas. Los usuarios pueden hacer clic en preguntas de alto nivel (por ejemplo, «¿Por qué dejó Frodo la Comunidad?») para revelar preguntas relacionadas pero más específicas (por ejemplo, «¿Con quién se fue Frodo?»). Utilizando una taxonomía de preguntas basada libremente en Lehnert (1978), clasificamos las preguntas de los conjuntos de datos de comprensión lectora existentes como GENERALES o ESPECÍFICAS. Luego utilizamos estas etiquetas como entrada a un sistema canalizado centrado en un modelo de lenguaje neuronal condicional. Evaluamos exhaustivamente la calidad de las jerarquías de control de calidad generadas a través de experimentos colaborativos e informamos de resultados empíricos sólidos.Abstract
Teadmiste omandamise protsessi võib vaadelda kui õpilase ja õpetaja vahelist küsimus-vastuste mängu, kus õpilane alustab tavaliselt laiaulatuslike, avatud küsimuste esitamisega enne spetsiifiliste süvendamist (Hintikka, 1981; Hakkarainen ja Sintonen, 2002). See pedagoogiline perspektiiv motiveerib uut viisi dokumentide esindamiseks. Käesolevas töös tutvustame uudset ja keerulist teksti genereerimise ülesannet, mis muundab sisenddokumendi küsimuste ja vastuste paaride hierarhiaks. Kasutajad saavad klõpsata kõrgetasemelistele küsimustele (nt "Miks Frodo lahkus stipendiumist?"), et avaldada seotud, kuid konkreetsemaid küsimusi (nt "Kellega Frodo lahkus?"). Kasutades küsimuste taksonoomiat, mis põhineb lõdvalt Lehnertil (1978), liigitame olemasolevates lugemise mõistmise andmekogumites küsimused kas üldiseks või spetsiifiliseks. Seejärel kasutame neid silte sisendina torujuhtmega süsteemi, mis keskendub tingimusliku neuraalkeele mudeli ümber. Hindame põhjalikult genereeritud kvaliteedi tagamise hierarhiate kvaliteeti läbi ühiste eksperimentide ja anname aru tugevatest empiirilistest tulemustest.Abstract
فرایند گیری علم میتواند به عنوان بازی جواب سوالی بین یک دانش آموز و معلم بنظر گیرد که در آن دانش آموز معمولاً با پرسیدن سوالات گسترده و باز باز قبل از دریافت به ویژه (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002) شروع میشود. این دیدگاه pedagogical motivates a new way of representing documents. در این کاغذ، ما به SQUASH (سؤال-پاسخ-کنترل ویژهی ویژهای) نشان میدهیم، یک کار تولید متن و مشکلکنندهای که یک سند ورودی را به عنوان مجموعه جفتهای جوابپرسی تبدیل میکند. کاربران میتوانند بر سؤالهای سطح بالا کلیک کنند (مثلاً چرا فردو از شرکت اجازه داد؟) تا سؤالهای ارتباطی و مشخصتر را آشکار کنند (مثلاً «با کی فردو اجازه داد؟»). با استفاده از یک تاکسونومی سوال به آزادی بر اساس لهنرت (1978) میتوانیم سوالها را در مجموعههای فهمیدن دادههای موجود به عنوان ژنرال یا SPECIFIC تحریک کنیم. سپس از این برچسبها به عنوان ورودی به سیستم لولهای که در مرکز یک مدل زبان عصبی شرایط است استفاده میکنیم. ما با وسیع ارزیابی کیفیت دایرههای QA تولید شده را از طریق آزمایشهای سرمایهگذاری و نتیجههای امپراتیک قوی گزارش میدهیم.Abstract
Tiedonhankintaprosessia voidaan tarkastella opiskelijan ja opettajan välisenä kysymys-vastauspelinä, jossa opiskelija yleensä aloittaa kysymällä laajoja avoimia kysymyksiä ennen kuin syventää yksityiskohtiin (Hintikka, 1981; Hakkarainen ja Sintonen, 2002). Tämä pedagoginen näkökulma motivoi uutta tapaa esittää asiakirjoja. Tässä artikkelissa esitellään SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), uusi ja haastava tekstintuotantotehtävä, joka muuntaa syöttöasiakirjan kysymys-vastaus parien hierarkiaksi. Käyttäjät voivat klikata korkean tason kysymyksiä (esim. "Miksi Frodo lähti Fellowshipistä?") paljastaakseen asiaan liittyviä mutta tarkempia kysymyksiä (esim. "Kenen kanssa Frodo lähti?"). Käyttämällä Lehnertiin (1978) löyhästi pohjautuvaa kysymyksetaksonomiaa luokittelemme olemassa olevien lukemisen ymmärtämisen aineistojen kysymykset joko YLEISEKSI tai ERITYISEKSI . Tämän jälkeen käytämme näitä tunnisteita syötteenä putkimaiseen järjestelmään, joka keskittyy ehdollisen neurokielimallin ympärille. Arvioimme laajasti tuotettujen laadunvarmistusjärjestöjen laatua joukkoistamme kokeiluja ja raportoimme vahvoja empiirisiä tuloksia.Abstract
Le processus d'acquisition de connaissances peut être considéré comme un jeu de questions-réponses entre un étudiant et un enseignant dans lequel l'étudiant commence généralement par poser des questions générales et ouvertes avant d'approfondir les détails (Hintikka, 1981 ; Hakkarainen et Sintonen, 2002). Cette perspective pédagogique motive une nouvelle façon de représenter les documents. Dans cet article, nous présentons SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), une nouvelle tâche complexe de génération de texte qui convertit un document d'entrée en une hiérarchie de paires question-réponse. Les utilisateurs peuvent cliquer sur des questions de haut niveau (par exemple, « Pourquoi Frodon a-t-il quitté la Fellowship ? ») pour révéler des questions connexes mais plus spécifiques (par exemple, « Avec qui Frodon est-il parti ? »). À l'aide d'une taxonomie des questions librement basée sur Lehnert (1978), nous classons les questions dans des ensembles de données de compréhension de lecture existants comme étant GÉNÉRALES ou SPÉCIFIQUES. Nous utilisons ensuite ces étiquettes comme entrée dans un système pipeline centré autour d'un modèle de langage neuronal conditionnel. Nous évaluons de manière approfondie la qualité des hiérarchies d'assurance qualité générées par le biais d'expériences participatives et nous rapportons de solides résultats empiriques.Abstract
Is féidir an próiseas sealbhaithe eolais a fheiceáil mar chluiche ceist-freagra idir dalta agus múinteoir ina dtosaíonn an dalta go hiondúil trí cheisteanna leathana oscailte a chur sula druileáiltear síos go sainiúlachtaí (Hintikka, 1981; Hakkarainen agus Sintonen, 2002) . Spreagann an dearcadh oideolaíoch seo bealach nua chun doiciméid a léiriú. Sa pháipéar seo, cuirimid i láthair SQUASH (Ordlathas Ceisteanna-Freagra faoi Rialú Sonraíochtaí), tasc nua agus dúshlánach ginte téacs a thiontaíonn doiciméad ionchuir ina ordlathas de phéirí ceisteanna-freagra. Is féidir le húsáideoirí cliceáil ar cheisteanna ardleibhéil (m.sh., “Cén fáth ar fhág Frodo an Chomhaltacht?”) chun ceisteanna gaolmhara ach níos sainiúla a nochtadh (m.sh., “Cé leis ar fhág Frodo?”). Ag baint úsáide as tacsanomaíocht ceisteanna atá bunaithe go scaoilte ar Lehnert (1978), rangaimid ceisteanna sna tacair sonraí léamhthuisceana atá ann cheana mar GHINEARÁLTA nó SONRACH . Bainimid úsáid ansin as na lipéid seo mar ionchur do chóras píblíne atá dírithe ar mhúnla coinníollach néartheanga. Déanaimid meastóireacht fhairsing ar cháilíocht na n-ordlathas QA ginte trí thurgnaimh sluafhoinsithe agus tuairiscímid torthaí láidre eimpíreacha.Abstract
Surar motsi na ilmi za'a ganin su zama game da tambayi mai tambaya a tsakanin wani karatun da mai macalli, inda yana fara karen ta tambayi tambayar sakan masu jayaye, buɗe-bangita a gabãnin in nuna masu ƙayyade (Hincikka, 1981; Hakkarainan da Sinton, 2002). Wannan kalmar da aka sanar da shi, yana fara wani hanya na daban a nuna takardar. Daga wannan takardan, Munã halatar da SQUANH (wanda aka ƙayyade masu Hanyar da Jayayar-Ansari-Majori), wani yanzu da mai walãki na matsayin wanda ke mayar da wata takardar inputi zuwa wata hierrrchy of sunan-su-jibo. Suna iya danna masu amfani da amfani da su kan tambayi masu sarrafa (misali, "Don me Freodo ya bar Musulunci?") dõmin su bayyana masu husũma da wasu maswali masu ƙayyade (misali, "Wãne ya bar Fodo da?") Yi amfani da wani taksonomi mai rasa a kan Lehnerta (1978), Munã rarraba masu tambayar a cikin masallata masu karatun karãtunsa kamar GENENAL ko SPACIFIC . Sa'an nan kuma muna amfani da waɗannan alama kamar an shigar da su zuwa wani na'ura wanda aka ƙara tsakanin da wani misali na'ura. Haƙĩƙa, Munã ƙaddara sifar girgijen QA da aka haife su a tsakanin jarrabai na mutane da kuma tuna jarrabi masu ƙaranci.Abstract
תהליך הרכישה של ידע יכול להיראות כמו משחק תשובה-שאלה בין סטודנט למורה שבו הסטודנט בדרך כלל מתחיל על ידי לשאול שאלות רחבות, פתוחות לפני לקדוח לתוך ספציפים (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). הפרספקטיבה הפדאגוגית הזו מוטיבית דרך חדשה לייצג מסמכים. In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. משתמשים יכולים ללחוץ על שאלות ברמה גבוהה (למשל, 'למה פרודו עזב את החברה?') כדי לחשוף שאלות קשורות אבל יותר ספציפיות (למשל, 'עם מי פרודו עזב?'). בשימוש במקסנומיה של שאלות שמבוססת על לינרט (1978), אנו מסווגים שאלות במערכות נתונים הקריאה קיימות כגנרליים או ספציפיים. ואז אנו משתמשים בתוויות האלה ככניסה למערכת צנרת המרכז סביב מודל שפת עצבית מונחית. אנו מעריכים באופן רחב את איכות הייררכיות של QA שנוצרות דרך ניסויים ממקורים קהלים ודווחים על תוצאות אמפיריות חזקות.Abstract
ज्ञान अधिग्रहण की प्रक्रिया को एक छात्र और एक शिक्षक के बीच एक प्रश्न-उत्तर खेल के रूप में देखा जा सकता है जिसमें छात्र आमतौर पर बारीकियों में ड्रिलिंग से पहले व्यापक, खुले अंत वाले प्रश्न पूछकर शुरू होता है (हिंटिक्का, 1981); Hakkarainen और Sintonen, 2002)। यह शैक्षणिक परिप्रेक्ष्य दस्तावेजों का प्रतिनिधित्व करने के एक नए तरीके को प्रेरित करता है। इस पेपर में, हम स्क्वैश (विशिष्टता-नियंत्रित प्रश्न-उत्तर पदानुक्रम) प्रस्तुत करते हैं, एक उपन्यास और चुनौतीपूर्ण पाठ पीढ़ी का कार्य जो एक इनपुट दस्तावेज़ को प्रश्न-उत्तर जोड़े के पदानुक्रम में परिवर्तित करता है। उपयोगकर्ता उच्च-स्तरीय प्रश्नों पर क्लिक कर सकते हैं (उदाहरण के लिए, "फ्रोडो ने फैलोशिप क्यों छोड़ दी?") संबंधित लेकिन अधिक विशिष्ट प्रश्नों को प्रकट करने के लिए (उदाहरण के लिए, "फ्रोडो ने किसके साथ छोड़ दिया?)। Lehnert (1978) के आधार पर एक प्रश्न वर्गीकरण का उपयोग करते हुए, हम मौजूदा पठन समझ डेटासेट में प्रश्नों को या तो सामान्य या विशिष्ट के रूप में वर्गीकृत करते हैं। फिर हम इन लेबलों का उपयोग सशर्त तंत्रिका भाषा मॉडल के आसपास केंद्रित पाइपलाइन सिस्टम के इनपुट के रूप में करते हैं। हम बड़े पैमाने पर crowdsourced प्रयोगों के माध्यम से उत्पन्न क्यूए पदानुक्रम की गुणवत्ता का मूल्यांकन करते हैं और मजबूत अनुभवजन्य परिणामों की रिपोर्ट करते हैं।Abstract
Proces prikupljanja znanja može se smatrati kao utakmica odgovora na pitanje između učenika i učitelja u kojoj se učenik obično počinje postavljajući široka, otvorena pitanja prije sušenja u specifike (Hintikka, 1981; Hakkarainen i Sintonen, 2002). Ova pedagogička perspektiva motivira novi način predstavljanja dokumenta. U ovom papiru predstavljamo SQUASH (hijerarhiju ispitivanja-odgovora na specifičnost), zadatak za generaciju teksta koji pretvara ulazni dokument u hijerarhiju par odgovora na pitanje. Korisnici mogu kliknuti na pitanja visokog nivoa (npr. „Zašto je Frodo napustio društvo?) kako bi otkrili povezane, ali specifičnije pitanja (npr. „S kim je Frodo otišao?"). Koristeći taksonomiju pitanja slobodno temeljenu na Lehnert ( 1978 ) , klasifikiramo pitanja u postojećim razumijevanjima podataka o čitanju kao GENERAL ili SPECIFIC . Potom koristimo te etikete kao ulaz u cijevin sustav usredotočen oko uvjetnog neuralnog jezika. Mi široko procjenjujemo kvalitet proizvedenih hijerarhija QA-a putem crowdsourced eksperimenata i prijavljamo jake empiričke rezultate.Abstract
A tudás elsajátításának folyamata egy diák és egy tanár közötti kérdés-válasz játékként tekinthető, amelyben a diák általában széles körű, nyílt végű kérdéseket tesz fel, mielőtt a konkrét részletekbe fújna (Hintikka, 1981; Hakkarainen és Sintonen, 2002). Ez a pedagógiai perspektíva a dokumentumok ábrázolásának új módját motiválja. Ebben a tanulmányban bemutatjuk a SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), egy új és kihívást jelentő szöveggenerálási feladatot, amely egy beviteli dokumentumot kérdés-válasz párok hierarchiájává alakít. A felhasználók rákattinthatnak a magas szintű kérdésekre (pl. "Miért hagyta el Frodo a Szövetséget?", hogy felfedjék a kapcsolódó, de konkrétabb kérdéseket (pl. "Kivel ment el Frodo?"). A Lehnert (1978) alapján lazán alapuló kérdéses taxonómia segítségével a meglévő olvasásértési adatkészletek kérdéseit ÁLTALÁNOS vagy SPECIFIK formában osztályozzuk. Ezeket a címkéket egy feltételes neurális nyelvmodell köré épített csővezetékes rendszerhez használjuk. A generált QA hierarchiák minőségét közösségi kísérletek révén alaposan értékeljük és erős empirikus eredményeket jelentünk.Abstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). Այս pedagoգիական տեսանկյունը խթանում է փաստաթղթերի ներկայացման նոր ձևը: In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. Օգտագործողները կարող են բարձր մակարդակի հարցերի վրա (օրինակ, «Ինչու՞ Ֆրոդոն դուրս եկավ ընկերությունից?») հայտնաբերելու համար կապված, բայց ավելի հատուկ հարցեր (օրինակ, «Ո՞վ է Ֆրոդոն դուրս գալ?»). Օգտագործելով Լեներթի (1978 թվականին) հիմնված հարցի տաքսոնոմիան, մենք դասակարգում ենք հարցերը գոյություն ունեցող ընթերցման ընկալումների տվյալների համակարգերում որպես կամ Գեներալ, կամ SPECIFIC: Այնուհետև մենք օգտագործում ենք այս պիտակները որպես ներմուծք խողովակաշար համակարգի, որը կենտրոնացված է պայմանավոր նյարդային լեզվի մոդելի շուրջ: Մենք էքսպենսիվ գնահատում ենք QA հիերարխիաների որակը բազմաթիվ փորձարկումների միջոցով և զեկուցում ենք ուժեղ էմպրիկական արդյունքներ:Abstract
Proses pengakuan pengetahuan dapat dianggap sebagai permainan pertanyaan-jawaban antara seorang mahasiswa dan seorang guru di mana mahasiswa biasanya mulai dengan menanyakan pertanyaan yang luas dan terbuka sebelum menggali ke spesifik (Hintikka, 1981; Hakkarainen dan Sintonen, 2002). Perspektif pedagogi ini mendorong cara baru untuk mewakili dokumen. In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. Users can click on high-level questions (e.g., 'Why did Frodo leave the Fellowship?') to reveal related but more specific questions (e.g., 'Who did Frodo leave with?'). Menggunakan taksonomi pertanyaan yang terbiasa dengan Lehnert (1978), kami mengklasifikasi pertanyaan dalam set data pemahaman pembacaan yang ada sebagai Jeneral atau SPECIFIC . We then use these labels as input to a pipelined system centered around a conditional neural language model. Kami secara ekstensif mengevaluasi kualitas hierarki QA yang dihasilkan melalui eksperimen sumber keramaian dan melaporkan hasil empiris yang kuat.Abstract
Il processo di acquisizione della conoscenza può essere visto come un gioco di domanda-risposta tra uno studente e un insegnante in cui lo studente inizia tipicamente facendo domande ampie e aperte prima di scavare giù nei dettagli (Hintikka, 1981; Hakkarainen e Sintonen, 2002). Questa prospettiva pedagogica motiva un nuovo modo di rappresentare i documenti. In questo articolo, presentiamo SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), un nuovo e impegnativo compito di generazione di testo che converte un documento di input in una gerarchia di coppie domanda-risposta. Gli utenti possono fare clic su domande di alto livello (ad esempio, 'Perché Frodo ha lasciato la Fellowship?') per rivelare domande correlate ma più specifiche (ad esempio, 'Con chi è partito Frodo?'). Utilizzando una tassonomia delle domande liberamente basata su Lehnert (1978), classifichiamo le domande nei dataset esistenti di comprensione della lettura come GENERALE o SPECIFICO . Usiamo quindi queste etichette come input per un sistema pipelined centrato su un modello di linguaggio neurale condizionale. Valutiamo ampiamente la qualità delle gerarchie di QA generate attraverso esperimenti crowdsourcing e riportiamo risultati empirici forti.Abstract
知識獲得のプロセスは、学習者と教師との間の質問応答ゲームとして捉えることができ、学習者は通常、具体的なことを掘り下げる前に広範で自由な質問をすることから始まる( Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002 )。 この教育学的視点は、文書の新しい表現方法を動機づける。 本稿では,入力ドキュメントを質問対の階層に変換する斬新で困難なテキスト生成タスクであるSQUASH ( Specificity - controlled Question - Answer Hierarchies )を紹介する。 ユーザーは、高レベルの質問(例:「なぜフロドはフェローシップを離れたのか?」)をクリックして、関連するがより具体的な質問(例:「フロドは誰と離れたのか?」)を明らかにすることができます。 Lehnert ( 1978 )にゆるやかに基づいた質問分類を使用して、既存の読解データセットの質問を一般的または特定のいずれかに分類します。 条件付きニューラル言語モデルを中心としたパイプラインシステムへの入力としてこれらのラベルを使用します。 クラウドソーシングされた実験を通じて生成されたQA階層の品質を広範囲に評価し、強力な実証結果を報告します。Abstract
Ngucap perusahaan winih akèh wong iso dianggawe kaya perusahaan langkung weruh-werong ning acara karo perusahaan sing mesthi mudyang sampek ngupakan kelas kuwi mesthi nang nggayutan winih, open-end gawe ngubah dhéwé sakjane ngupakan patik dhéwé (hintikka, 1994; Hakkelawen lan Sington, 2003). perspective-clone Nang pepulan iki, kéné gunakake Kemerdekaan Users can click on the top of the pageStock label, navigation Ngawe gunakake perusahaan tasi long saiki, digejol-sistem sing bisa digenalke Lehn erth (2008), kita kelas question kang dipulangan kelas nang dataset sing isih perusahaan dataset ingkang dipulangan tur sabên: GEGEGEGERERIL apa INGONIF . We unyak nggawe nambah label padha nganggo sistem sing wis rampun ning sekondirno ingkang modèl, ingkang cuasar Awak dhéwé éntukno luwih-luwih kanggo kaliwat karo akeh perusahaan mêng dhéwé ning sekolah sing ujaran bantuan ngono nggawe barang dhéwé empire.Abstract
მეცნიერების მიღება პროცესი შეიძლება იყვანოთ როგორც სტუდენტის და სტუდენტის შორის კითხვების განმავლობა, რომელიც სტუდენტის განსაკუთრებულად დაიწყება, რომელიც სტუდენტის განსაკუთრებულად განმავლებული კითხვების გადა ეს პედაგოგიური პერსპექტიკური მოტივირდება ახალი გეკუმენტების გამოსახულება. ამ დოკუმენტში ჩვენ SQUASH (კონტაქტიურად კონტროლურებული კითხვა-პასუხი ჰიერარიქეში), პრომენტის და შესაძლებელი ტექსტის შექმნის დავალება, რომელიც კითხვა-პასუხის იერარიგიაში გადავამყ მომხმარებელი შეუძლიათ გადაწყენოთ მარტივი დონე კითხვებზე (მაგალითად, რატომ Frodo გადასვლა fellowship?) რომ გააჩვენოთ შესაბამისი, მაგრამ უფრო განსაკუთრებული კითხვები (მაგალითად, რომელი კითხვის რაკონომიის გამოყენებაში, 1978 წლის Lehnert-ზე დაბაზიან, ჩვენ კლასიფიკაცით კითხვების მიმდინარე კითხვის მონაცემების შესახებ როგორც GENERAL ან SPECIFIC. შემდეგ ჩვენ გამოვიყენებთ ეს ლაბეტები, როგორც ჩვენ გავაგრძელებთ გარეშე სისტემაში, რომელიც ცენტრირებული ნეირალური ენის მოდელში. ჩვენ განვითარებული QA იერაქტიების კაalitეტის გავამუშავებთ მუშაობით ექსპერიმენტებით და გადაწერებთ ძალიან ემპერიკალური შედეგი.Abstract
Бұл білім алу процесі студент мен мұғалім арасындағы сұрақ жауаптары ретінде қарай алады. Ол оқушылардың кәдімгі кеңіл, ашық сұрақтарды кеңістіру алдында (Hintikka, 1981; Hakkarainen және Sintonen, 2002). Бұл педагогиялық перспектив құжаттарды көрсету жаңа жолын мобилификациялады. Бұл қағазда біз SQUASH (Сұрақ- жауап- жауап иерархиясын басқарылатын сұрақ- жауап- жауап) дегенді таңдаймыз. Кіріс құжатты сұрақ- жауап екеуінің иерархиясына аударатын мәтін құру тапсырмасы. Пайдаланушылар жоғары деңгейіндегі сұрақтарды түрте алады (мысалы, 'Фродо не үшін Барлығынан қалды?') қатынастырылған, бірақ көбірек сұрақтарды көрсету үшін (мысалы, 'Фродо кіммен қалды?'). Лехнерт (1978) негіздеген сұрақ таксономиясын қолдану үшін, біз барлық оқу деректер қорларында сұрақтарды жалғастырамыз немесе СПЕКИФИК ретінде. Содан кейін бұл жарлықтарды шарт невралдық тіл үлгісінің ортасындағы каналдық жүйесіне енгізу ретінде қолданамыз. Біз QA иерархиясының сапасын көп көпшілікті тәжірибелер арқылы жұмыс істеп, күшті эмпирикалық нәтижелерді есептеп береміз.Abstract
지식을 얻는 과정은 학생과 교사 간의 퀴즈 게임으로 볼 수 있는데 게임에서 학생들은 일반적으로 광범위하고 개방적인 문제를 먼저 제기한 다음에 세부 사항을 깊이 있게 제기한다(Hintika, 1981, Hakkarainen과 Sintonen, 2002).이런 교학 시각은 새로운 문서 표현 방식을 자극했다.본고에서 우리는 SQUASH(특이성 제어의 퀴즈 차원 구조)를 제시했는데 이것은 참신하고 도전적인 텍스트 생성 임무로 입력 문서를 퀴즈 쌍의 차원 구조로 전환시킨다.사용자는 고급 질문(예를 들어'플로도는 왜 미팅을 떠났습니까?'를 클릭하여 관련되지만 더욱 구체적인 질문(예를 들어'플로도는 누구와 함께 떠났습니까?)을 표시할 수 있습니다.Lehnert(1978)에 기반한 문제 분류법을 사용하여 우리는 기존의 읽기와 이해 데이터가 집중된 문제를 일반적인 문제와 특수한 문제로 나눈다.그리고 우리는 이 라벨을 조건신경 언어 모델을 중심으로 하는 유수선 시스템의 입력으로 사용한다.우리는 크라우드소싱 실험을 통해 생성된 QA 차원 구조의 질을 광범위하게 평가하고 강력한 실증 결과를 보고했다.Abstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). This pedagogical perspective motivates a new way of representing documents. Šiame dokumente pristatome SQUASH (specifiškumo kontroliuojamos klausimų ir atsakymų hierarchijos), naujovišką ir sunkią teksto kūrimo užduotį, kuri paverčia įvestą dokumentą klausimų ir atsakymų poros hierarchija. Users can click on high-level questions (e.g., 'Why did Frodo leave the Fellowship?') to reveal related but more specific questions (e.g., 'Who did Frodo leave with?'). Using a question taxonomy loosely based on Lehnert (1978), we classify questions in existing reading comprehension datasets as either GENERAL or SPECIFIC . Tada naudojame šias etiketes kaip įrangą į vamzdynų sistemą, centruotą aplink sąlyginį nervinės kalbos model į. We extensively evaluate the quality of the generated QA hierarchies through crowdsourced experiments and report strong empirical results.Abstract
Процесот на набавување на знаење може да се смета за игра со одговор на прашања помеѓу студентот и учителот во која студентот обично почнува со поставување широки, отворени прашања пред да се впери во специфични работи (Хинтика, 1981; Хакареин и Синтонен, 2002). Оваа педагошка перспектива мотивира нов начин на претставување на документите. Во овој весник, претставуваме SQUASH (Hierarchies of Question-Answer Hierarchies, контролирани со специфичност), нова и предизвикувачка задача за генерација на текст која го претвора внесен документ во хиерархија на парови прашања-одговори. Корисниците можат да кликнат на прашања на високо ниво (на пример, „Зошто Фродо го напушти стипендијата?“) за да откријат поврзани, но посебни прашања (на пример, „Со кого замина Фродо?“). Using a question taxonomy loosely based on Lehnert (1978), we classify questions in existing reading comprehension datasets as either GENERAL or SPECIFIC . We then use these labels as input to a pipelined system centered around a conditional neural language model. Ние експериментално го проценуваме квалитетот на генерираните хиерархии на QA преку публички експерименти и пријавуваме силни емпириски резултати.Abstract
വിദ്യാര്ത്ഥിയുടെയും ഒരു ടീച്ചരുടെയും ഇടയില് വിദ്യാര്ത്ഥിയുടെയും ഉത്തരം കളിയായി അറിവുള്ള പ്രക്രിയയെ കാണാന് സാധാരണ വിദ്യാര്ത്ഥിയായി തുടങ്ങുന്നത് വിശിഷ്ട ഈ വിദ്യാഭാവിക കാഴ്ചപ്പെടുത്തുന്നത് രേഖകളെ പ്രതിനിധിക്കുന്നതിനുള്ള പുതിയ വഴിയാണ്. In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. Users can click on high-level questions (e.g., 'Why did Frodo leave the Fellowship?') to reveal related but more specific questions (e.g., 'Who did Frodo leave with?'). ലെഹ്നാര്ട്ട് (1978) അടിസ്ഥാനത്തിലാക്കിയ ഒരു ചോദ്യം ടാക്സോനോമി ഉപയോഗിച്ച് നിലവിലുള്ള വായിക്കുന്ന ഡാറ്റാസറ്റുകളില് നമ്മള് പിന്നീട് നമ്മള് ഈ ലേബ്ലേറ്റുകള് ഒരു നിശ്ചയമായ നെയുറല് ഭാഷയുടെ മോഡലിന് ചുറ്റുമുള്ള ഒരു പിപ്പെല്ഫിന് സ ക്യൂഎ ഹിയേരാര്ക്കികളുടെ സ്വാധീനത്തെക്കുറിച്ച് നമ്മള് വിശാലമായി പരീക്ഷിക്കുകയും ശക്തിയുള്ള പരീക്ഷണങ്ങള് റിAbstract
Мэдлэгийг авах үйл явцыг оюутан болон багш нарын хооронд асуулт хариултын тоглоом гэж үзэж болно. Оюутан ихэвчлэн тодорхой асуулт асуухаас өмнө шинэ, нээлттэй асуулт асууж эхэлдэг. Энэ педагогик үзэл нь баримтуудыг илэрхийлэх шинэ арга болгодог. Энэ цаасан дээр бид SQUASH-г (хэлбэрээр хяналттай асуулт-хариулт хэлбэрээр) тайлбарлаж өгсөн зохиол болон шаардлагатай текст бичлэгийг асуулт-хариулт хооронд шилжүүлдэг. Хэрэглэгчид өндөр түвшинд асуулт дээр дарж чадна (жишээ нь, Фродо яагаад Нийгмийн холбоотой байсан бэ?" гэдгийг харуулж чадна. Харин илүү тодорхой асуулт (жишээ нь, Фродо хэнтэй хамт явсан бэ? 1978 оны Лехнерт (1978 оны) асуултын таксономикийг ашиглан бид суралцаж байгаа унших өгөгдлийн сангийн сангуудыг ГЭНЕРАЛ эсвэл СПЕКИФИК гэж хэлж чаддаг. Дараа нь бид эдгээр тэмдэглэгүүдийг шалтгаан мэдрэлийн хэл загварын эргэн төвтэй хоолойны системд орлуулах гэж ашигладаг. Бид олон нийтийн туршилтаар үүсгэсэн QA-ын төлөвлөгөөний чанарыг нэмэгдүүлж, хүчтэй эзэмшигийн үр дүнг өгдөг.Abstract
Proses penemuan pengetahuan boleh dilihat sebagai permainan jawapan-soalan antara seorang pelajar dan seorang guru di mana pelajar biasanya bermula dengan menanyakan soalan luas dan berakhir terbuka sebelum menggali ke dalam spesifik (Hintikka, 1981; Hakkarainen dan Sintonen, 2002). Perspektif pedagogi ini mendorong cara baru untuk mewakili dokumen. In this paper, we present SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), a novel and challenging text generation task that converts an input document into a hierarchy of question-answer pairs. Users can click on high-level questions (e.g., 'Why did Frodo leave the Fellowship?') to reveal related but more specific questions (e.g., 'Who did Frodo leave with?'). Dengan menggunakan taksonomi soalan yang terbuka berdasarkan Lehnert (1978), kami mengklasifikasikan soalan dalam set data pemahaman pembacaan yang ada sebagai sama ada GENERAL atau SPECIFIC . Kemudian kita gunakan label ini sebagai input ke sistem pipelined yang ditengah sekitar model bahasa saraf syarat. Kami mengevaluasi kualiti hierarki QA yang dijana melalui eksperimen crowdsourced dan melaporkan hasil empirik yang kuat.Abstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). This pedagogical perspective motivates a new way of representing documents. F’dan id-dokument, qed nippreżentaw SQUASH (Ġerarkiji Kontrollati mill-Ispeċifiċità tat-Tweġibiet għall-Mistoqsijiet), kompitu ġdid u ta’ ġenerazzjoni ta’ test li jikkonverti dokument ta’ input f’ġerarkija ta’ pari ta’ tweġibiet għall-mistoqsijiet. L-utenti jistgħu jikklikkjaw fuq mistoqsijiet ta' livell g ħoli (pereżempju, 'Għaliex Frodo ħalliet il-Fellowship?') biex jiżvelaw mistoqsijiet relatati iżda aktar speċifiċi (pereżempju, 'Min ħalla Frodo?'). Using a question taxonomy loosely based on Lehnert (1978), we classify questions in existing reading comprehension datasets as either GENERAL or SPECIFIC . Imbagħad a ħna nużaw dawn it-tikketti bħala input għal sistema pipelined ċentrata madwar mudell ta’ lingwa newrali kondizzjonali. Aħna jevalwaw b’mod estensiv il-kwalità tal-ġerarkiji ġġenerati tal-QA permezz ta’ esperimenti ta’ crowdsourced u nirrappurtaw riżultati empiriċi b’saħħithom.Abstract
Het proces van kennisverwerving kan worden gezien als een vraag-antwoord spel tussen een student en een leraar, waarbij de student meestal begint met het stellen van brede, open vragen voordat hij diepgaand in specifieke details (Hintikka, 1981; Hakkarainen en Sintonen, 2002). Dit pedagogische perspectief motiveert een nieuwe manier van representatie van documenten. In dit artikel presenteren we SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), een nieuwe en uitdagende taak om tekst te genereren die een invoerdocument omzet in een hiërarchie van vraag-antwoord paren. Gebruikers kunnen klikken op vragen op hoog niveau (bijvoorbeeld 'Waarom verliet Frodo de Fellowship?') om gerelateerde maar meer specifieke vragen te onthullen (bijvoorbeeld 'Met wie is Frodo weggegaan?'). Met behulp van een vraagtaxonomie losjes gebaseerd op Lehnert (1978), classificeren we vragen in bestaande leesbegripsdatasets als ALGEMEEN of SPECIFIEK. We gebruiken deze labels dan als input voor een pipeline systeem gecentreerd rond een voorwaardelijk neuraal taalmodel. We evalueren de kwaliteit van de gegenereerde QA hiërarchieën uitgebreid door middel van crowdsourcing experimenten en rapporteren sterke empirische resultaten.Abstract
Prosessen for kunnskap kan verta vist som eit spørsmålspel mellom ein student og ein lærar der studenten vanlegvis startar ved å spørja breidde, åpne spørsmål før å køyra ned i spesifikasjonar (Hintikka, 1981; Hakkarainen og Sintonen, 2002). Dette pedagogiske perspektivet motiverer ein ny måte å representera dokument. I denne papiret presenterer vi SQUASH (spesifisert spørsmål- svar- hierarki), eit novel og utfordrende tekstoppgåve som konverterer eit inndatadokument til ein hierarki av spørsmål- svarpar. Brukarar kan klikke på høg nivåspørsmål (f.eks. «Kva for eksempel forlate Frodo fellesskapen?») for å opna tilhøyrande, men meir spesifikke spørsmål (f.eks. «Kva forlate Frodo med?»). Bruk ein spørsmål-taxonomi, lett basert på Lehnert (1978), klassifiserer vi spørsmål i eksisterande lesingsforståkingsdata som anten GENERAL eller SPECIFIC . Vi bruker desse merkelappene så som inndata til ein røyrlingssystem sentrert rundt ein kondicionalt neuralspråk-modell. Vi evaluerer kvaliteten til den genererte QA-hierarkiteten gjennom crowdsourced eksperimenter og rapporterer sterke empiriske resultat.Abstract
Proces nabywania wiedzy można postrzegać jako grę pytań-odpowiedzi pomiędzy uczniem a nauczycielem, w której uczeń zazwyczaj zadaje szerokie, otwarte pytania, zanim zagłębia się w szczegóły (Hintikka, 1981; Hakkarainen i Sintonen, 2002). Ta pedagogiczna perspektywa motywuje nowy sposób reprezentowania dokumentów. W niniejszym artykule przedstawiamy SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), nowatorskie i wymagające zadanie generowania tekstu, które przekształca dokument wejściowy w hierarchię par pytania-odpowiedzi. Użytkownicy mogą kliknąć na pytania wysokiego szczebla (np. "Dlaczego Frodo opuścił Fellowship?"), aby ujawnić powiązane, ale bardziej konkretne pytania (np. "Z kim Frodo wyszedł?"). Korzystając z taksonomii pytań luźno opartej na Lehnercie (1978), klasyfikujemy pytania w istniejących zbiorach danych dotyczących rozumienia czytania jako OGÓLNE lub SPECYFICZNE. Następnie używamy tych etykiet jako wejścia do systemu rurociągowego skoncentrowanego wokół warunkowego modelu języka neuronowego. Szeroko oceniamy jakość generowanych hierarchii QA poprzez eksperymenty crowdsourcingowe i raportujemy silne wyniki empiryczne.Abstract
O processo de aquisição de conhecimento pode ser visto como um jogo de perguntas e respostas entre um aluno e um professor, no qual o aluno normalmente começa fazendo perguntas amplas e abertas antes de se aprofundar em detalhes (Hintikka, 1981; Hakkarainen e Sintonen, 2002). . Essa perspectiva pedagógica motiva uma nova forma de representar os documentos. Neste artigo, apresentamos SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), uma nova e desafiadora tarefa de geração de texto que converte um documento de entrada em uma hierarquia de pares pergunta-resposta. Os usuários podem clicar em perguntas de alto nível (por exemplo, “Por que Frodo deixou a Irmandade?”) para revelar questões relacionadas, mas mais específicas (por exemplo, “Com quem Frodo saiu?”). Usando uma taxonomia de perguntas vagamente baseada em Lehnert (1978), classificamos as perguntas em conjuntos de dados de compreensão de leitura existentes como GERAIS ou ESPECÍFICOS. Em seguida, usamos esses rótulos como entrada para um sistema em pipeline centrado em um modelo de linguagem neural condicional. Avaliamos extensivamente a qualidade das hierarquias de controle de qualidade geradas por meio de experimentos de crowdsourcing e relatamos fortes resultados empíricos.Abstract
Procesul de dobândire a cunoștințelor poate fi văzut ca un joc de întrebare-răspuns între un elev și un profesor în care elevul începe de obicei prin a pune întrebări largi, deschise înainte de a fora în detalii (Hintikka, 1981; Hakkarainen și Sintonen, 2002). Această perspectivă pedagogică motivează un nou mod de reprezentare a documentelor. În această lucrare, prezentăm SQUASH (Specificity-controlate Question-Answer Hierarchies), o sarcină nouă și provocatoare de generare a textului care convertește un document de intrare într-o ierarhie de perechi de întrebări-răspuns. Utilizatorii pot face clic pe întrebări de nivel înalt (de exemplu, "De ce a părăsit Frodo Fellowship?") pentru a dezvălui întrebări legate, dar mai specifice (de exemplu, "Cu cine a plecat Frodo?"). Folosind o taxonomie de întrebări bazată pe Lehnert (1978), clasificăm întrebările din seturile de date existente de înțelegere a citirii ca fiind fie GENERAL sau SPECIFIC . Apoi folosim aceste etichete ca intrare într-un sistem pipelined centrat în jurul unui model de limbaj neuronal condiționat. Evaluăm pe scară largă calitatea ierarhiilor QA generate prin experimente crowdsourcing și raportăm rezultate empirice puternice.Abstract
Процесс приобретения знаний можно рассматривать как игру "вопрос-ответ" между учащимся и преподавателем, в которой учащийся обычно начинает задавать широкие, открытые вопросы перед детализацией (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). Эта педагогическая перспектива мотивирует новый способ представления документов. В этой статье мы представляем СКВОШ (Иерархии вопросов и ответов, контролируемые специфичностью), новую и сложную задачу генерации текста, которая преобразует входной документ в иерархию пар вопрос-ответ. Пользователи могут нажимать на вопросы высокого уровня (например, «Почему Фродо ушел из братства?»), чтобы раскрыть связанные, но более конкретные вопросы (например, «С кем Фродо ушел?»). Используя таксономию вопросов, свободно основанную на Lehnert (1978), мы классифицируем вопросы в существующих наборах данных понимания чтения как ОБЩИЕ или КОНКРЕТНЫЕ . Затем мы используем эти метки в качестве входных данных для конвейерной системы, ориентированной на условную модель нейронного языка. Мы тщательно оцениваем качество сгенерированных иерархий QA с помощью краудсорсинговых экспериментов и сообщаем сильные эмпирические результаты.Abstract
The process of Knowing acquidition can be viewed as a ask-Answer Game (a ask-Answer Game) in a study and a doc where the studier is generic to ask width, open-ended interrogation pre driling down to the clarification (Hindticka, 1981; Haccarainen and sintonn, 2002). මේ පෙඩාගෝජිකාලික ප්රදේශයක් ලිපින්තුවක් පෙනුම් කරනවා. මේ පැත්තේ, අපි SQUASH (විශේෂ ප්රශ්න- ප්රශ්න- ප්රශ්න- ප්රශ්නයක් ප්රශ්නයක් ප්රශ්නයක්) ප්රශ්නයක් සහ ප්රශ්නයක් ප්රශ්නයක ප්රයෝජකයන්ට ප්රශ්ණ ප්රශ්ණ ප්රශ්ණ වලට ක්ලික් කරන්න පුළුවන් (උදාහරණයෙන්, 'ඇයි ෆ්රෝඩෝ සම්බන්ධයෙන් අතිරික්ෂා ප්රශ්නයක් ලෙහ්නර්ට් වලින් ප්රශ්නයක් පාවිච්චි කරන්න, අපි ප්රශ්නයක් ලෙහ්නර්ට් වලින් ප්රශ්නයක් පාවිච්චි කර ඊට පස්සේ අපි මේ ලේබල්ලව භාවිතා කරනවා පායිප්ලින්ඩ් පද්ධතියට පායිප්ලින්ඩ් පද්ධතියක් විතරයි. සා අපි ප්රශ්නයක් විශේෂ කරනවා QA විශේෂයේ ක්රියාත්මක විශේෂතාවක් සමහර විශේෂ කරනවා සහ ශක්තිමත් අධ්Abstract
Postopek pridobivanja znanja se lahko obravnava kot igra vprašanj-odgovorov med učencem in učiteljem, v kateri učenec običajno začne z zastavljanjem širokih, odprtih vprašanj pred vrtanjem v specifičnosti (Hintikka, 1981; Hakkarainen in Sintonen, 2002). Ta pedagoška perspektiva motivira nov način predstavljanja dokumentov. V prispevku predstavljamo SQUASH (Specificity-controlled Question-Response Hierarchies), novo in zahtevno nalogo ustvarjanja besedila, ki pretvori vhodni dokument v hierarhijo parov vprašanj-odgovorov. Uporabniki lahko kliknejo na vprašanja na visoki ravni (npr. "Zakaj je Frodo zapustil štipendijo?"), da razkrijejo povezana, vendar bolj specifična vprašanja (npr. "S kom je Frodo zapustil?"). Z uporabo taksonomije vprašanj, ki temelji na Lehnertu (1978), razvrstimo vprašanja v obstoječih naborih podatkov o razumevanju branja kot SPLOŠNO ali SPECIFIČNO. Te oznake nato uporabimo kot vhod v cevovodni sistem, osredotočen okoli modela pogojnega nevronskega jezika. S pomočjo množičnih eksperimentov obsežno ocenjujemo kakovost ustvarjenih hierarhij kakovosti in poročamo o močnih empiričnih rezultatih.Abstract
The process of knowledge acquisition can be viewed as a question-answer game between a student and a teacher in which the student typically starts by asking broad, open-ended questions before drilling down into specifics (Hintikka, 1981; Hakkarainen and Sintonen, 2002). Muuqashadan xirfadeed wuxuu dhaqaajiyaa qaab cusub oo u jeeda dukumentiyada. Waxaan warqadan ku soo qoraynaa SQUASH (SQUASH-specific-controlled Question-Answer Hierarchies), warqad iyo wax dhibaataysan ah oo ku bedela qoraal generation-text, kaas oo ka bedelaya dukumenti input into a hierarchy of su'aal-jawaab pairs. Isticmaalayaashu waxay ku dhaqdhaqaaqi karaan su'aalaha heerka sare (tusaale, 'Maxay Frodo uga tageen wadajirka?') si ay u muujiyaan su'aalo la xiriira oo la xiriira oo la xiriira (tusaale, 'Yaa Frodo ka tegey?'). Isku isticmaalayno suuqsiyo si xor ah oo ku saleysan Lehnert (1978), waxaynu ku qornaa su'aalo ku saabsan taariikhda aasaasiga ah sida GENERAL ama SPECIFIC . Markaas waxaynu u isticmaalnaa calaamadahan sida mid lagu soo geliyo nidaam la fuulo oo ku wareegsan tusaale ahaan afka neurada. Waxaannu si ballan ah u qiimeynaynaa qiimeynta hierarkii QA-ka soo dhashay, waxaana ku qornaa imtixaanka aad u xoogaysan.Abstract
Procesi i fitimit të njohurive mund të konsiderohet si një lojë pyetjeje-përgjigje midis një studenti dhe një mësuesi në të cilin studenti zakonisht fillon duke bërë pyetje të gjera dhe të hapura përpara se të përhapet në specifika (Hintikka, 1981; Hakkarainen dhe Sintonen, 2002). Kjo perspektivë pedagogjike motivon një mënyrë të re për përfaqësimin e dokumenteve. Në këtë letër, ne paraqesim SQUASH (Hierarki të Kontrolluara nga Specificiteti për Përgjigjet e Pyetjeve), një detyrë romane dhe sfiduese për gjenerimin e tekstit që konverton një dokument të hyrjes në një hierarki të çifteve pyetje-përgjigje. Përdoruesit mund të klikojnë në pyetje të nivelit të lartë (për shembull, 'Pse Frodo u largua nga bursa?') për të zbuluar pyetje të lidhura por më specifike (për shembull, 'Me kë u largua Frodo?'). Duke përdorur një taksonomi pyetjeje të bazuar lirisht në Lehnert (1978), ne klasifikojmë pyetjet në të dhënat ekzistuese të kuptimit leximi si ose gjeneral ose SPECIFIC . Pastaj i përdorim këto etiketa si hyrje në një sistem të tubuar të qendruar rreth një modeli të kushtuar të gjuhës nervore. Ne vlerësojmë në mënyrë të gjerë cilësinë e hierarkive të gjeneruara QA nëpërmjet eksperimenteve me burime publike dhe raportojmë rezultate të forta empirike.Abstract
Proces prikupljanja znanja može se smatrati kao utakmica odgovora na pitanje između student a i učitelja u kojoj se učenik obično počinje postavljajući široke, otvorene pitanja pre nego što se suše u specifike (Hintikka, 1981; Hakkarainen i Sintonen, 2002). Ova pedagoška perspektiva motivira novi način predstavljanja dokumenta. U ovom papiru predstavljamo SQUASH (u hijerarhiji odgovora na pitanje i odgovor na specifičnost), roman i izazovni zadatak za generaciju teksta koji pretvara ulazni dokument u hijerarhiju par odgovora na pitanje. Korisnici mogu kliknuti na pitanja visokog nivoa (npr. „Zašto je Frodo napustio društvo?) da bi otkrili povezane ali specifičnije pitanja (npr. „Sa kim je Frodo otišao?“). Koristeći taksonomiju pitanja slobodno na osnovu Lehnert a ( 1978 ) , klasifikujemo pitanja u postojećim setima podataka o razumijevanju čitanja kao generalno ili SPECIFICO . Potom koristimo te etikete kao ulaz u kanalizirani sistem usredotočen oko uvjetnog neuralnog jezika. Procjenjujemo kvalitet proizvedenih hijerarhija QA putem crowdsourced eksperimenata i prijavljamo jake empiričke rezultate.Abstract
Kunskapsfテカrvテ、rvsprocessen kan ses som ett frテ・gesvarsspel mellan en elev och en lテ、rare dテ、r studenten vanligtvis bテカrjar med att stテ、lla breda, テカppna frテ・gor innan den borrar ner i detaljer (Hintikka, 1981; Hakkarainen och Sintonen, 2002). Detta pedagogiska perspektiv motiverar ett nytt sテ、tt att representera dokument. I denna uppsats presenterar vi SQUASH (Specificity-controlled Question-Answer Hierarchies), en ny och utmanande textgenereringsuppgift som omvandlar ett indatadokument till en hierarki av frテ・ga-svar par. Anvテ、ndare kan klicka pテ・ hテカgnivテ・frテ・gor (t.ex. "Varfテカr lテ、mnade Frodo Fellowship?") fテカr att avslテカja relaterade men mer specifika frテ・gor (t.ex. "Vem lテ、mnade Frodo?" Med hjテ、lp av en frテ・getaxonomi lテカst baserad pテ・ Lehnert (1978) klassificerar vi frテ・gor i befintliga lテ、sfテカrstテ・elsedatauppsテ、ttningar som antingen ALLMテНT eller SPECIFIKT. Vi anvテ、nder sedan dessa etiketter som indata till ett pipelined system centrerat kring en villkorlig neuralt sprテ・kmodell. Vi utvテ、rderar ingテ・ende kvaliteten pテ・ de genererade QA hierarkierna genom crowdsourcing experiment och rapporterar starka empiriska resultat.Abstract
Mchakato wa upatikanaji wa maarifa unaweza kuonekana kama mchezo wa maswali kati ya mwanafunzi na mwalimu ambapo mwanafunzi kwa kawaida huanza kuuliza maswali mengi ya wazi kabla ya kuendelea kwenye mahsusi (Hintikka, 1981; Hakkarainen na Sintonen, 2002). Mtazamo huu wa kitaaluma unahamasisha njia mpya ya kuwakilisha nyaraka. Katika gazeti hili, tunawasilisha SQUASH (Swali-Answers-Answers Specific), riwaya na changamoto ya kizazi cha maandishi ambacho kinabadilisha nyaraka ya input kuwa makubaliano ya majibu mawili. Watumiaji wanaweza kuungilia maswali ya juu (kwa mfano, 'Kwa nini Frodo aliacha Marekani?') kuonyesha maswali yanayohusiana na mengine maalum (kwa mfano, 'Nani aliondoka Frodo?'). Kwa kutumia swali la utamaduni huru kwa msingi wa Lehnert (1978), tunakutangaza maswali katika seti za taarifa za msingi za kusoma kama vile GENERAL au SPECIFIC . Kisha tunatumia alama hizi kama input kwa mfumo ulioharibiwa katikati ya mtindo wa lugha ya kisasa. Tunapata kiasi kikubwa kiwango cha vigaji vilivyozaliwa na QA kupitia majaribio yanayotangazwa na watu na kuripoti matokeo makubwa.Abstract
அறிவு பெறும் செயல்கூறு ஒரு மாணவன் மற்றும் ஒரு ஆசிரியருக்கிடையே கேள்வி விளையாட்டாக பார்க்கலாம். அதில் மாணவன் வழக்கமாக விரிவான, திறந்த கேள்விகளை கேட்கும் முன்னர இந்த அறிவியல் பார்வையில் ஆவணங்களை குறிப்பிட புதிய வழியை உருவாக்குகிறது. இந்த காக்கியத்தில், நாம் SQUASH (குறிப்பிட்ட கேள்வி கட்டுப்படுத்தப்பட்ட கேள்வி- விடை- விடைகள், ஒரு புதிய மற்றும் சவாலிக்கும் உரை உருவாக்கும் பண உயர்நிலையில் கேள்விகளை பயன்படுத்துபவர் Lehnert (1978) அடிப்படையில் வெறும் கேள்வி வரிசையை பயன்படுத்தி, நாம் தற்போதைய படிக்கும் கூட்டு தரவுத்தளங்களில் கேள்விகளை பிரிப்போம் ஜ பின்னர் நாம் இந்த சிட்டைகளை உள்ளீட்டாக பயன்படுத்துகிறோம் ஒரு நிபந்தனை புதிய மொழி மாதிரி முறைமை நாம் விரிவாக உருவாக்கப்பட்ட QA hierarchies தரம் மதிப்பை மதிப்பிடுகிறோம் மக்கள் மூலம் சோதனைகள் மூலம் மற்றும் வலிமை முடிவு முடிAbstract
Bilim almanyň prosesi okuwçy bilen mugallymyň arasyndaky soraglary jogabat oýun ýaly görünýär. Bu ýerde okuwçy adatça spesifikaly soraglary soramagy bilen başlaýar (Hintikka, 1981; Hakkarainen we Sintonen, 2002). Bu pedagojik perspektiv, belgeleri temsil etmek için yeni bir yol gösteriyor. Bu kagyzda, biz SQUASH (isleýän sorag-jogabat Hierarhiýalaryny), bir roman we çözgütli metin döredilmesi, girdi senedi sorag-jogabat çiftleriniň iýerarhiýa çevirirýäris. Ullançylar ýokary dereje soraglaryna (meselâ, 'Frodo niň üçin jemgyýeti terk etdi?') syýahat bolan we wajyp soraglary g örkezip bilerler (meselâ, 'Kim bilen Frodo terk etdi?'). Lehnert (1978-nji ýylda boýunça bir sorag taktonomiýasyny ulanýarys , biz bar okamakda maglumat düzümlerinde ýa-da GENERAL ýa-da SPECIFIC hökmünde soraglary tassyklaýarys. Sonra bu etiketleri mümkin bir neural dil nusgasyna girdirmek üçin ullanýarys. Biz QA iýerarhiýasynyň köpürli deneylerden üretilen kynçylygyny uly deňleýäris we güýçli empirik netijelerini bilýäris.Abstract
علم حاصل کی پروسس کو ایک طالب اور ایک استاد کے درمیان سوال جواب کا کھیل بنا کر دیکھ سکتا ہے جہاں استاد معمولاً پھیلانے سے پہلے کھلی ہوئی سوال پوچھتے ہیں (Hintikka, 1981; Hakkarainen اور Sintonen، 2002). یہ پیڈوگوژیکل نظر دکھانے کے لئے نئی طریقے کی پیدائش کرتا ہے۔ اس کاغذ میں ہم نے SQUASH (مشخص سؤال-جواب-حوادث) کو پیش کیا ہے، ایک کاغذ اور مشکل ٹیکسٹ نسل کا تابع جو سوال-جواب جوڑوں کے ایک حوادث میں وارٹ ڈیکسٹ کو تبدیل کرتا ہے۔ کارساز بالا سطح سؤال پر کلک کر سکتے ہیں (جیسے کہ "فرڈو نے فرڈو کو کیوں چھوڑ دیا؟)" اس کے لئے مشترک سوال ظاہر کر سکتے ہیں (جیسے کہ "فرڈو کو کس کے ساتھ چھوڑ گیا؟)۔ Lehnert (1978) پر آسان طریقے سے ایک سوال تاکسونومی کا استعمال کرتا ہے، ہم موجود پڑھنے کی سمجھنے کے ڈیٹسٹ میں سوالات کا کلاس کرتے ہیں یا GENERAL یا SPECIFIC۔ اس کے بعد ہم ان لابلوں کو ایک پائیپ لینڈ سیسٹم کے لئے استعمال کرتے ہیں جو ایک کنڈیشن نیورل زبان موڈل کے گرد منتقل ہوئی ہے. ہم نے پیدا کئے ہوئے QA آزمائش کے کیلومتی کا اندازہ اضافہ کر لیا ہے اور جماعت کی آزمائش کے ذریعہ اور مضبوط عمومی نتائج کا گزارش کریں۔Abstract
Ogohlantirish vazifasi o'qituvchi va o'qituvchi o'qituvchi soʻzni o'rganish mumkin. Odatda o'quvchi o'qituvchi o'qituvchi soʻzni boshlanadi. Bu o'quvdagi ko'rini hujjatlarni tashqi qilish uchun yangi usulni ishlaydi. Bu qogʻozda, biz SQUASH (Specific- controlled savol- javob- javob- javob beruvchilari), novel va taʼminlovchi matn yaratish vazifani soʻrov hujjatni soʻrov javob-javob qoʻllangan darajada aylantirish. Foydalanuvchilar eng yuqori darajada savollarni bosish mumkin (масалан, 'Nima uchun Frodo qo'llangan?') bilan bogʻliq savollarni ko'rsatish mumkin, balki ko'proq soʻzlarni ko'rsatish mumkin (масалан, 'Frodo boshladi?'). Lehnert (1978) asosida o'xshash savol etishdan foydalanamiz, biz mavjud kompyuterni o'qish amalga GENERAL yoki SPECIFIC kabi mavjud maʼlumot bazasining savollarini fashqaramiz. Keyin biz bu tugmalarni bir xil tilning tarkibida qo'llangan tizimga ishlatimiz. Biz jamoatlar tuzilgan imtiyozlar orqali quyidagi QA haqida qiymatimiz va sterk muvaffaqiyatlar haqida xabar beramiz.Abstract
Quá trình nhận thức có thể được xem như một trò chơi trả lời câu hỏi giữa một học sinh và một giáo viên trong đó học sinh thường bắt đầu bằng việc đặt câu hỏi rộng, kết thúc trước khi khoan sâu vào các chi tiết cụ thể (Hintikka, 1981, Hakkarinen và Sintonen, 2007). Cái nhìn về sự giáo dục này thúc đẩy một cách đại diện mới. Trong tờ giấy này, chúng tôi giới thiệu SCOESHEH (Hướng dẫn Câu hỏi-Trả lời Đặc trưng), một nhiệm vụ tạo ra văn bản mới đầy thử thách có thể chuyển một tài liệu nhập thành một kiểu phân cấp các cặp câu hỏi-đáp. Người dùng có thể nhấn vào các câu hỏi cấp cao (v.d., tại sao Frodo lại rời Hội tập đoàn? để tiết lộ các câu hỏi liên quan nhưng cụ thể hơn (v.d.,'Ai đã rời đi cùng Frodo'? Sử dụng loại phân loại câu hỏi nhẹ nhàng dựa trên Lehnert (1978), chúng tôi phân loại các câu hỏi trong các tập tin thấu hiểu hiện thời như cả hai cá thể. Chúng tôi dùng những nhãn này để nhập vào một hệ thống đường ống tập trung quanh mô hình ngôn ngữ thần kinh. Chúng tôi đánh giá cao chất lượng của hệ thống QA nhờ các thử nghiệm đông đúc và báo cáo kết quả mạnh mẽ.Abstract
知得为弟子师问答戏,弟子常从广开放式始,然后深究细(Hintikka1981; Hakkarainen和Sintonen,2002年)。 此教视角激文档之新也。 本文中,言SQUASH(特异性制问答层次结构),此一新颖而有挑战性本生事,可输文档转为问对之层次结构。 用户可点击高问("弗罗多何故去团契",)以见相关而更问("弗罗多与谁俱去?)" 用散地基于Lehnert(1978)分类法,以见读解数聚之类为特定。 然后标以为资神经言语以为中心流水线统者输之。 以众包实验博论生成之 QA 层次结构,以告强证。- Anthology ID:
- P19-1224
- Volume:
- Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics
- Month:
- July
- Year:
- 2019
- Address:
- Florence, Italy
- Venue:
- ACL
- SIG:
- Publisher:
- Association for Computational Linguistics
- Note:
- Pages:
- 2321–2334
- Language:
- URL:
- https://aclanthology.org/P19-1224
- DOI:
- 10.18653/v1/P19-1224
- Bibkey:
- Cite (ACL):
- Kalpesh Krishna and Mohit Iyyer. 2019. Generating Question-Answer Hierarchies. In Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, pages 2321–2334, Florence, Italy. Association for Computational Linguistics.
- Cite (Informal):
- Generating Question-Answer Hierarchies (Krishna & Iyyer, ACL 2019)
- Copy Citation:
- PDF:
- https://aclanthology.org/P19-1224.pdf
- Poster:
- P19-1224.Poster.pdf
- Note:
- P19-1224.Note.pdf
- Code
- additional community code
- Data
- CoQA, QuAC, SQuAD
- Terminologies:
Export citation
@inproceedings{krishna-iyyer-2019-generating, title = "Generating Question-Answer Hierarchies", author = "Krishna, Kalpesh and Iyyer, Mohit", booktitle = "Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics", month = jul, year = "2019", address = "Florence, Italy", publisher = "Association for Computational Linguistics", url = "https://aclanthology.org/P19-1224", doi = "10.18653/v1/P19-1224", pages = "2321--2334", }
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <modsCollection xmlns="http://www.loc.gov/mods/v3"> <mods ID="krishna-iyyer-2019-generating"> <titleInfo> <title>Generating Question-Answer Hierarchies</title> </titleInfo> <name type="personal"> <namePart type="given">Kalpesh</namePart> <namePart type="family">Krishna</namePart> <role> <roleTerm authority="marcrelator" type="text">author</roleTerm> </role> </name> <name type="personal"> <namePart type="given">Mohit</namePart> <namePart type="family">Iyyer</namePart> <role> <roleTerm authority="marcrelator" type="text">author</roleTerm> </role> </name> <originInfo> <dateIssued>2019-07</dateIssued> </originInfo> <typeOfResource>text</typeOfResource> <relatedItem type="host"> <titleInfo> <title>Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics</title> </titleInfo> <originInfo> <publisher>Association for Computational Linguistics</publisher> <place> <placeTerm type="text">Florence, Italy</placeTerm> </place> </originInfo> <genre authority="marcgt">conference publication</genre> </relatedItem> <identifier type="citekey">krishna-iyyer-2019-generating</identifier> <identifier type="doi">10.18653/v1/P19-1224</identifier> <location> <url>https://aclanthology.org/P19-1224</url> </location> <part> <date>2019-07</date> <extent unit="page"> <start>2321</start> <end>2334</end> </extent> </part> </mods> </modsCollection>
%0 Conference Proceedings %T Generating Question-Answer Hierarchies %A Krishna, Kalpesh %A Iyyer, Mohit %S Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics %D 2019 %8 July %I Association for Computational Linguistics %C Florence, Italy %F krishna-iyyer-2019-generating %R 10.18653/v1/P19-1224 %U https://aclanthology.org/P19-1224 %U https://doi.org/10.18653/v1/P19-1224 %P 2321-2334
Markdown (Informal)
[Generating Question-Answer Hierarchies](https://aclanthology.org/P19-1224) (Krishna & Iyyer, ACL 2019)
- Generating Question-Answer Hierarchies (Krishna & Iyyer, ACL 2019)
ACL
- Kalpesh Krishna and Mohit Iyyer. 2019. Generating Question-Answer Hierarchies. In Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, pages 2321–2334, Florence, Italy. Association for Computational Linguistics.